Tuesday, March 23, 2010

Adam Fakhrullah Bin Norazmi - 22/02/2010

fuhh..amatla lama gile x update blog ni..sampai dah bersarang2..tp Alhamdulilah ramai jgk yg bertanye tanye dan tertanye2 kan aku kenape x update blog dah lame ni..ehehee..

Seperti yg tersedia maklum..daku baru saja melahirkan putera yg ke 2...hari ni genapla 30 hari..ehehehe..

kat sini saje nak share experience 2nd labor ni..Alhamdulilah kali ni agak cepat berbanding first dulu..ye la kan sbb dah ade jalan..ehehe

so citenye camni...mmg aku dah x larat membawa perot ku yg besar itew..setiap hari tertunggu tunggu sakit contraction n any spot yg kluar..tp xdek jgk..sampai la 1 pagi tu..mase tido mmg dah rase sakit sengugut itu sgt lain mcm..bile aku bangun je pkl 7.30am nak pegi tekencing..tibe2 aku rase ade bende kluar..haa tu die darah merah pekat dah turun..uhukk..dadaku dah bedegup..terus aku ckp kat hubby ku..u..ade darah kluar..tp hubby ku dgn rileknye..tak sakit lagi kan..xpe..baring dulu..eh..sabo je la aku..

pastu aku dah x senang duduk dah..aku dah berjalan sane sini dan aku membuat keputusan aku nak mandi wangi2 lawo2...pastu nak mkn n serah diri pegi spital..pagi tu pon ramai jgk kawan yg sms n call suh pegi je hospital jgn tunggu2...dgn hospital2 skali call suh dtg..jgn lambat2..eehehe..

so pas mandi..hubby ku pon pegi kedai beli roti canai..die balik tu kami mkn roti canai..pas mkn leh tgk tv lagi sambil hubby memelukku dan aku menahan contraction bile die dtg..hurmm..saat yg indah kan? eekekkeee

dlm pkl 12noon hubby bawak aku gi serah diri di Metro Maternity..sampai2 je dr cek..dah bukak 3cm n dah ade darah kluar..so kitorg pon check in la kat ward..n die kasi enema sebanyak 3 pam pastu terus suh pakai uniform utk masok lr..

so dah masok lr dlm pkl 2..die wat ctg n drip aku...so aku pon baring je la sambil hubby di sebelah..hubby ku dah tak tentu arah sbb die yg terlebih cuak..ekekee...so contraction dtg silih berganti...pastu dr pecahkan air ketuban..so tahan je la kesakitan2 itu...hubbyku ckp dr ckp kat die, die expect baby kluar dlm pkl 5pm..so tunggu je la..

dr dtg seluk lagi dah 6cm..so die cucuk ubat tahan sakit pentadon kat peha aku..die kate aku leh tido dulu..hurm..lepas je die cucuk..terus aku x tahan gile rase nak meneran..so aku push je la kan..kelam kabut mereka pasang smue alat....push punye push kluar la Adam Fakhrullah dgn berat 3.5kg padal pukul 3.46pm 22/02/2010....

x saba betol adam nak kluar..blm pkl 4pm dah nak kluar...kali ni xdek adegan tendang menendang dan jerit menjerit ye...ekekekeee..kali ni agak behave..wakakakaa...kepade suamiku yg tercinte..terime kasih kerane menemaniku di dlm labor room dah menyaksikan segalenye..ehehee...harap2 pk la banyak2 kali dulu sblm nak buat jahat dgn i yer..wahh..siap warning tu..ekekekee

Di bawah ade skit gambo2...tgk yer..ngeee


muke nak pegi bertaruh nyawa...

muke agak samseng tp tetap cute kan..muahahahaa

bersama air akar fatimah yg sangat membantu..


Suami tersayang yg lebih2 mencuakkan diri..



Air akar fatimah..




yeayy..dah kluar..ngeee



muke buruk yg dah lega tp x lega sgt..ehehee



muke selepas bangun pagi..


sile abaikan perot aku yg mcm ade lagi isi di dlm..ngeee


Adam Fakhrullah







gift from metro maternity centre



Adam di atas nursing pillow







Gaye seorg abang yg konon2 penyayang..ekekee






My fresh milk for Adam...




3 heroku yg sangat aku cinta sepenuh hati..
smg kamu ber3 pon menyayangi ku jua..
sile abaikan pintu ke balkoni yg buruk itu..
itu semua hasil kerja tangan Airiel Fareezqy...uhukkkk




9 comments:

  1. putihnya adam!! kalah la keenceman abg dia. hehehe..tahniah soy.. :)

    ReplyDelete
  2. sooo cute!!!! tp takde muka remy pun.. hikhikhikhik.....

    beb, ko pegi metro klang ke? kat banting kan ade metro jugak.. nape xpegi yg kat situ? giler babas byk gift dia bg ekk..haha...
    congrats dear!!! semoga cepat heal & kembali ke bentuk asal.. ekekekeke.... ko pantang kat tmn seri la yea.. nnt aku dtg jenguk ko kalo aku balik banting.. xtau la bila tuh..hahaha....

    ReplyDelete
  3. salam faiz...tahniah atas kelahiran anakanda kedua yg pada pandangan mate aku saling tak tumpah muke abangnya tu...

    tahniah!tahniah! tahniah!!!!

    ReplyDelete
  4. lebih kurg cam cite aku je... tp ko bersalin lg awl sket dr aku hehehe... ape p0n pglmn bersalin kali ke 2 lebih manis kn? sbb lebih sng... ekeke...

    ReplyDelete
  5. Paeh...tertunggu posting...akhirnya....
    Hencem gilerrr anak ko...
    sgt suka tgk muka fresh dia yg baru beberapa hari selepas kelahiran... but serius la Paeh
    anak ko muka semua satu acuan...sejibik cam Airiel...soooooo cute

    nk jodohkan dgn Sheena tkleh lak adeihhh... musti Adam nk yg muda belia hehehehehe

    Take care... selamat menempoh alam berpantang lagi 14hari

    ReplyDelete
  6. TAHINAH juniorrr... leps ni turn junior sorg lg plak ..

    mmg ngeri yek , tp cm x lama je ko sakit tu ... senang & lancar jek ..

    take care yekkk

    ReplyDelete
  7. huwaa chumelnyer Adam..putih melepak hah,kalah mama diyer..hahahaha..

    Tahniahhhhhhhh banyak-banyak..!!

    ReplyDelete