Monday, December 21, 2009

Singapore - Day 2 - Jurong Bird Park

okeh pas bangun tido..siap2 n terus menuju ke Jurong Bird Park..atas permintaan husband ku itew la..mane leh terlepas tgk burung di mane2 jua yer..hurmmm...banyak gile pic...layan pic je la erk..syok jgk bird park die..SGD18.50 per entry..

pas gi Jurong Bird Park ni kami ke Bedok Reservoir (btol ke tah aku eja ni)..sbb nak survey stroller n car seat...fuiyooo..sampai2 je diorg tgh wat clearance stock..Masya Allah mate aku berpinar tgk smue branded stroller n car seat n barang2 baby yg lain itew..antaranye ialah Mc Claren, Maxi Cosi, Quinny, Peg-Prego etc...aiyooo..aku sgt teruja plus bijik mate aku berpusing2...ngeee...ape yg aku rembat??? ngeee....aku rembat utk Airiel je..utk adik die nnt la thn depan dah kluar baru pilih utk baby lak..utk Airiel aku merembat car seat maxi cosi dan stroller mcclaren..dedue harge yg same..harge die ialah SGD268..berbaloi kan??so 2 barang tu ialah SGD536...okla kalau kat sini mau lebih 2k kot baru nak dapat pakai..Alhamdulilah..ehehe..utk adik kite try quinny lak ye nnt...kalau ade rezeki k..Insya Allah...

Oleh kerane barang2 yg dirembat itula mematahkan niat utk pegi Night Safari...huhuhuh..terkilan jgk x dapat pegi..tp husband ku kate xpe next year lepas ade baby kite pegi lagi..ye ke?? ngeh ngeh..leh ke aku ni berjalan dgn anak 2..meroyan x aku nnt? hurmmmm....oleh krn barang2 yg dirembat ini jgk la husband ku n member die kene patah balik ke singapore selepas hanto kitorg kat jb sbb kete x muat..kitorg dtg singapore 1 kete jerk.....sanggup kan? ekekeke..tp puas ati dgn ape yg aku dapat tu..ehehee

so lepas merembat n letak barang2 tu kat umah makcik member aku ni then kitorg pon dgn pantas balik ke jb mkn nasi ayam penyet di restoren benafeh...sgt marveles...next entry kite cite k...entry ni tgk burung jerk..ngeh ngeh...daaaaaaaaaaaaa



otw to Jurong...

Jurong Bird Park


Airiel meneliti brochure sblm masuk..





masok2 je ade org offer nak tangkap pic lak..
memule kate no charge skali ambik gambo kat kaunter ade charge..
menipu je org tu..aku dah excited dah nak ambik gambo free..ekekeke











Kami di hadapan World of Darkness..

dalam ni kebanyakannye burung hantu..
yg big size pon ade..sgt seramm..dah la gelap..

x dapat snap pic burung hantu yg sadis2...
almaklumla kamera x bape nak power..ngee...

burung peneman burung hantu

Bird Show @ Pools Amphitheatre





Parrot menaikkan bendera


Airiel pegang bebird yg awal2 die dah grab kat souviner shop
sambil tgk bird show








Airiel with papa berbackgroundkan colorful parrot





Airiel with ibu




cantikkan kaler die..ngee













pandai burung ni posingkan..ehehehe

cam tgh wat show lakkan? ehehe










duduk kejap..letih bawak perot..ekekke


cantik kaler burung ni kan..




Waterfall





Kami di dalam tram

penguin yg comey

besh je tgk die berenang



3 of us!!!

Airiel girang jumpe penguin..rakan kembar..ekekek

mcm budak besar Airiel mase ni kan?
mcm dah 4 5 thn lak aku tgk..ngeee
happy dapat jumpe penguin...ngeee



Airiel yg cuba nak duduk atas rusa..hurmmmm

6 comments:

  1. patot la lama menyepi mak buyung nih... jalan sakan rupenye!! best2!!!!pegi group ke?aduyai bila la aku nk gi holiday ni...cuti disember ni kene beku....menci!!!!

    ReplyDelete
  2. fiza - cuti2 uniknya singapura ni pegi mase public holiday sultan selangor birthday ari tu..skrg dah keje no more holiday..cuti pon dah abis aku kerjekan tinggal lagi mc je yg ade..tp x leh cuti jgk sbb banyak gile keje kat opis..so tunggu je la cuti utk maternity nnt...ekekekee..cian ko kene beku cuti..xpe january nnt gi holiday puas2 yer..ngeee

    ReplyDelete
  3. korg ni mmg anak beranak suke burung yek ... g mana2 mmg posing dgn burung .. heheh

    besh nye g cuti2 msia ..

    ReplyDelete
  4. kak zura - somiku tu yg gile burung kak zura...kami follow jee..follow the leader..muahahhahaa..

    ReplyDelete
  5. amy mmg x terlepas dari tgk dan ziarah burung..kahhh..sonok tgk korang berjalan sane sini..nak jalan gakkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  6. sya - tuhla pasal..hanye rakan2 selesbo yg mengerti akan laki ku itew...dah ade burung pon nak jgk ziarah burung yg lain...muahahahhaa....jalan la sya..gi honeymoon katee nak proceed baby 2010 kan...ekekkekee

    ReplyDelete