Sunday, November 1, 2009

Zoo Melaka

Pada minggu lepas sempene ke"wish"an aku baru kluar (riak la pulakkan? xpe pas ni aku nak lebih riak sbb nak suh org kutukk..kahhhhh) kami telah pergi jalan2 ke Melaka bersama my Parents In Law..iaitu mil, fil dan sil ku...

Bertolak dalam tghhari..ambik mereka dan terus ke melaka..tempat pertama destinasi kami ialah Zoo Melaka..mmg dah lame niat nak pegi dr raye ari tu tp kali ni baru dapat pegi..weekend tu lak ade "Sambutan Minggu Hidupan Liar 2009" telah diadakan di sane..tp zoo die mmg amat menarik..binatang dekat2..puas Airiel tengok..x mcm Zoo Negara binatang amatla jauh..nge..dan hargenye pon berpatutan RM7 je..sampai nak tanggal kaki aku round zoo tu dgn membawa perot..ngeee....jadik..saksikan la gambo2 binatang2 yg ade di zoo melaka ni erk..dah name pon gi zoo tentulah banyak pic binatang ye...ngeh ngeh..


Sambutan Minggu Hidupan Liar 2009
ade dj2 era..tp aku x jumpe pon..ngeee





Testing En. Sony dulu... testing 1 2 3...kahhhhh








Parrot...besar dan cantik...


monyet sesat









Parrot again...
Husband daku la yg snap tu..die kan giler burung..huhuhhh



pandai die posing kan??ngee



tekunnye Airiel tgk brochure zoo tu..ehehee
cam ala2 behave je kan..kan elok kalau slalu beginii..ngeee






Badak Sumbu n Zebra dok 1 kandang..



FIL with kuda padi...
Awas! Kuda ini menggigit yer..ngeee





Tapir yg pemalas..
pemalas ke sakit x taula..tp die asik baring n duduk jerkk..



Burung Hantu



Drakula..ngeeee


ape tah name binatang ni..







Sang Kancil yg comey...



Iguana..
Airiel panggil ni cicak...ekekee..
mmg cicak pon kan kategori die...




Itik yg cantik...eeee geram..rase nak bawak balik jerkk



Merak...




Hensemkan burung ni....ngeeee


Sang Kancil bkn perodua kancil yer..ngee





Seladang yg gagah perkasa...
lepas tgk seladang berehat sebentar di kedai makan..





Airiel mintak makan aiskrim tp bkn reti makan pon..hhuhuhh..

jangan main2 lunch berviewkan seladang...uhhukkk...














Airiel n papa naik gajah...ngeee
Ibu x leh naik kang tekenan lak..kahhhh




Airiel n his favourite animal...
Giraffe aka zirapah...siap suh kitorg bawak balik lg anak zirapah tu..
sape nak jage nakk oii...ngeee

My Deer..ngee


Pak Belang



Sang Buaya



Burung berjambul sehelai sejemput..







slimkan die?? ehehe





Enggang..



mereka ber2 di atas ni sdg bergadoh..
seb baik lain2 sangkar..


menawan kaler die kan?


Airiel with turtle or tortoise??





ni pon pandai posing jgk..ekekee


blah dahh..


comey je die duduk..ehehe..




Kasih seorg ibu..
x dapat snap mase die dokong anak die..
so touching...ehehee

Mil with turtle

Bangau oh Bangau...



My Father n Mother In Law


Airiel panggil Bebear...

Babun sdg bersembang

this monkey very notty...
aku bg die something tp die grab dgn tangan2 aku skali..
jgn tekenan sudahh..uhhhukkkk..


Gajah...


Kami sebelum pulang...
muke amat letih n berpeloh2..

fil n mil juge sblm pulang n muke letihh..

11 comments:

  1. paeh ... kahh ko g melaka ke mingu lepas.. daku g seremban ..

    zoo melaka mmg besh tau, pak ajil tu kalau jalan2 mana nak masuk kl dh , sure arah ke seremban, melaka , johor...

    ** ko ni nape plak nak riak2 .. siap nak suh org kutuk2 ko ni hah .. ni pe kes ni

    ReplyDelete
  2. aku x pi zoo pun xpe
    tgk kat blog pun dah ok..semua leh tgk binatang2 tu ha..hehehe

    kuat ko berjalan eh paiz..
    xpe nti sng banak..lg2 nak banak tu ko kuat2 lah berjalan yer...caiyok2..x sbo nk tgu ko banak kali ni cam mn..hiksss

    ReplyDelete
  3. kak zura - haah sblm ni penah pegi jgk tapi dah lame mase tu airiel xdek lagik...so pegi kali ni nak bawak airiel..mmg airiel sgt puas tgk binatang..mmg berbaloi2 la pegi zoo melaka ni..ehehee...

    **saje jerk..hormon terlebeh nak suh org kutuk bosan2..kahhhhh


    ell - tgk dlm blog binatang2 ni statik..tgk real punye sure jakun kejap..kahhhh...

    smg mulut ko masin mendoakan aku senang banak..ekekeke...smg aku x tendang2 dr kali ni..kahhhh

    ReplyDelete
  4. huiyoo...xyah aku g zoo melaka. tgk blog ko pun dah rasa cam g sana. hehehe...
    bestnye..nanti la bila2 free nak bawak izz ke sana

    ReplyDelete
  5. k ila - wah dah 2 org ckp camni..perli ke ape erk? aku letak gambar telebih sudah erk..ekeke...bwk la izz gi sane, sure die excited sbb binatang amatla dekat..eheheee

    ReplyDelete
  6. byk nye gambo...ade byk binatang baru ker? letih nak jln woo

    ReplyDelete
  7. k wil - banyak kot sbb aku last pegi mase airiel takdek lagi..thn 2005 camtu kot...mmg letihh woo..nak patah kaki aku..dah la bawak perot..huhuhh

    ReplyDelete
  8. paehhhhhh..blog ko kalau xde binatang x sah..mesti bukan blog ko la kalau xde binatang..whakakka...mesti airel esok dah beso pun pecinta binatang mcm bapak dia kan..kan..sonok kan gi zoo..elok la ko gi zoo melaka..dari zoo kl tu..xde hape...aku pegi semua binatang tido je..malas!!!!

    ReplyDelete
  9. sya - kahhh..tuh la pasal kan..asik binatang je..jgn boring tgk binatang2 yg ade di blog aku ni sudah erk..ni la namenye blog zoo...kahhh...tuh la nnt nak pegi langkawi cam ko lak..nk mtk ko rekemen pakej ko ambik tu..skali dgn vios itu..ekekee..leh x sya?? ehehee

    ReplyDelete
  10. Kowang anak branak mmg suke ngan binatang kan? aku pon sokerrrrrrrrrrrr :)

    ReplyDelete
  11. kak ai - aku biase2 jerk..dulu suke kucing tp pas die gigit aku dah x suke dah..ekekek..leh x camtu..airiel lak tgk binatang..kalau kucing die tarik ekor dulu..kahh..yg suke bela binatang ni adelah en. somi ku kak ai..huhuhh...

    ReplyDelete