Tuesday, October 6, 2009

Bukit Merah Laketown Resort

Setelah berkurun lama mengupload pic yg amat banyak inilah alkisahnye...ngeee...kami ke Bukit Merah Laketown pada hari raya yang ke 6...sehari selepas balik dr Segamat kami balik Banting dulu utk meninggalkan baju baju kotor dulu pastu pack barang terus bergerak....ini adalah plan along ku..raye ke 5 die dah call suh join sbb seluruh rumah pegi sane...aku dgn ketensionannye berada di segamat sbb menunggu husband ku yg turun paya utk melepaskan giannye menjadi budak kampung semakin x sabar nak suh die balik..ehehehee...ingatkan nak terus pegi ke bukit merah dr segamat tp husbandku ckp balikla banting dulu..aku pon akur je la sbb baju pon dah xdek unless hanto je kat dobi kat hotel tu tp dari buang duit ke dobi baik je suruh dobi bibik di umah suh basuhkan...ngeee...so hari Jumaat tu pon kitorg bertolak dr banting ke sane lebih kurang dlm pkl 12pm...




kami yg sedang otw







Bukit Simen...eh ye ker??
yela kot kan..kalau nak proses simen tarah bukit ni dulu kan..ngeee





Airiel yg nak tido kat atas aku jgk..huhuhu







Airiel sememeh kene paksa bergambar






terowongan





1 snap jerk....
sbb husband ku berpesan jgn tangkap gambo dlm terowong yerr






Airiel kesayangan ibu
for info airiel ni kalau nak tido or tgh menyusu
mmg suke rabe dalam baju aku tu...
kalau x dapat rabe kat umah die carik bra aku pon
die jadik nak gentel...pelikkan??



setelah 5 jam perjalanan...akhirnyee..
Welcome to Bukit Merah Laketown..





btolla bukit sbb kene naik bukit..ngeee





tetibe husbandku stopkan kete...







owhh..kawan di atas pokok rupenye...muahahahaa
comeykan...





sampai2 je abang aku ckp naik bot pegi Pulau Orang Utan..
diorg tunggu kat sane..










sementara tunggu nak naik bot harus la snap mengsnap dahulu yerr..















ade pulak itik kat tasik tu..jadik airiel pon excited nak tabur makanan



















sukenye Airiel memberi itik makan yer..










ok...nak naik bot dah....i l ikeeeee....ngeee











Papa n Airiel











Nun di sana adalah Pulau Orang Utan











3 of us!!!
















haaa...dah sampai ponn....




blom ape2 husband ku dah tanye mcm2...







yg blakang skali tu ialah org yg akan membawa kite berjalan2 di pulau org utan yer..





haa....jumpe pon merekee...
kakak aku, mak aku n 2 org kakak ipar ku...ngeee







ni name die jerangkung...usia 20+...









skodeng..ngeh ngehh







haishhh..tunjuk montot plak..huhuh





















mereka dah kelihatan boring sbb mase ni dah almost 6pm..
time for them to sleep...





tinggikan sarang mereka??





sarang orang utan...




















ini anak org utan dalam lingkungan umur 5 tahun







baby orang utan...belom lepas lagi 3 thn ni sbb tu kene dok dlm kace ni..
die tgh main baa cakk..eheheee






post terbaik..ngeee




yg ini org utan fomfuan yer..
die bku (lebih kurang oku)..sbb kaki die telebih panjang..
n pangai die pon agak pelik sbb suke berendam dlm sg tu..
haishh...jgn terkenan sudah yer...ngeee

















some of the habits





daaa...mungkin yg dlm cermin ni agak boring so die buat post yg same..ekekee


















3 of us at Orang Utan Island





diorg pon dah masok sarang..nak tido..
pulau ni tutup pkl 6pm..so kitorg pon nak beredar
dgn bot yg paling last....enjoy jgk di pulau org utan ni..
Airiel sgt excited..eheheee






memule terpk ape plak yg aku donate erk? diorg xdek mtk apape pon
skali tu baru teringat ohh yee nak gi pulau ni rm20 per person..patot la ponn..


























kami yg dah otw balik ke hotel...sungguh gemokkan aku? huhuh











sungguh beso paip ni..die berada di tepi tasik..
nampak menarik..aku snap je la..ngeee












kami tinggal di Suria Apartment..
apartment tu ade 2 bilik..tp amat sempit berbanding di A Famosa..
ikut hati nak bukak 1 lagi bilik..tp memandangkan esok dah nak balik..
tido je la kat situ yer...
bile dari atas pandang pool view ni hati aku terpanggil2 utk berendam..
badan lak tgh panas..elok sgtla tu kan..aku pon bwk airiel turun bawah utk mandi..
mase ni husband ku xdek sbb die pegi kluar dgn abang dan makku gi beli makanan..
sbb mlm nnt kami akan pegi ke eco park ala2 night safari...


















Airiel sgt enjoy di dalam pool..
tp kejap je yer..dlm 45 minit kite kene naik atas plak k
sblm masing2 berebut bilik air..ehehee











tada...ehhh nape mate airiel camtu?
xkan dah ngantok kot..
kami yg otw ke eco park..menaiki bot sekali lg..
dgn suasana mlm lak..syok jgk..
naik bot ni dlm 45 minit..diorg introduce ape yg ade kat situ..
rm bape x tau la sbb abang aku yg bayo..ngeh ngehh





Hakim n Ain (Anak sulung kakak ku n abangku)











Aina, Sofea, Asyraf & Amir










kami yang sangat ramai di atas bot..ngeee




Airiel n Papa











pemandangan yg ntah hape2...
almaklumla aku pakai en. sony jerk..
bile tah nak dapat en. dslr..huhuhh











sampai je kat sini pemandangan sgt gelap okeh..
seb baik aku nye hp ade torch-light..
lehla suluh menyuluh..ehehee









ikan ini sgt besar ok..
sangat gerun melihatnye lagi2 waktu mlm..
org tu kate kalau ade ayam or burung tepi2 tu die
leh lompat tangkap n makan..sadis jgkkan?




rusa pon dah nak tido










































binatang di atas ni la yg paling aktif pd waktu mlm..
ape name die tah aku lupe lak..huhuhh
tgkla husband ku itew mendera die kasi mkn tinggi2...

















Butterfly n Beetle












Inilah Gibbon..klakar lak name die..kahhh



















































Ular tedung ni meludah bisanye ke cermin..
tgkla cermin tu kabur penuh dgn air liur die..huhuhh..



































pertunjukan bagi buaya makan ayam hidup2...
cian ayam tu aku nengok..buaya tu jahat jgk..
sbb die dah gigit n bagi ayam tu mati..
pastu die biar je..die x mkn pon tp die tido lak..
sengal kan boye nih..
Lepas selesai menjelajah eco park..kami pon ke tempat permainan lak..happening jgk mlm2...
Airiel sgt excited tgk smue permainan lebih2 lagi video game..ade lak hati die nak main video game..huhuhuhh...










bersungguh2 mengexplore kete ni




bende ni die x mo naik..die nak turun..nape tah


















comotnye Airiel ni...

















ketapi ni jln sgt slow okeh...
letih nak tunggu..tp ini jela permainan yg airiel leh naik











yang ini lak name die rock n roll...
roda tu berpusing mcm roda...
anak kakak aku terjatuh sbb tali pinggang tu x ketat..
sgt bahaye...bedegup jantung aku mase tgk tetibe die dah xdek..
rupenye dah jatuh..nasibla benjol di kepale jerk..
ade org tanye nak wat report tak..tp kakak aku x nak..so x yah la..huhuh






















Airiel n Papa naik bumper car...jadik keliwon lak anak aku..ekekee




video
Airiel yg excited main bumper car





pas dah penat n dah ade yg jatuh n benjol..kami pon pulang ke hotell
Keesokan paginye time to check out...memule abg ku plan nak bawak budak2 ke water park..tp oleh kerane ade yg x leh di kawal jatuh la apela..jadik mandi saje di swimming pool bawah tu yer..padan muke korang..kahhh....aku pagi2 dah mandi sbb malas nak siap last minute..airiel pon dah mandi tp oleh kerane sian tgk die tgk org berendam dlm pool aku pon kasi la die mandi lepas breakfast tu...b/fast cam hampeh jerk..dah la 21+ per person..pastu nasik lemak pon xdek..yg ade nasi goreng x sedap..huhuhh...last2..bedalla roti n cornflakes..ade ke patot bayo camtu utk b/fast aku mkn roti dgn cornflakes jerk..cisss..ade terjumpe lisdawati yg tgh peknen..dah beso dah pewot die tp anak die mcm x berjalan lg lak..kecik jerk..ade jgk ati cam nak ambik gambo dgn die sbb same2 buyong..kahhh..tp segan la plak..ngeee






















































Airiel mandi sambil dikuarantin oleh sepupu2 yg lainn
Lepas je mandi mande..naik atas terus jer packing n bersiap utk check out...pas check out kitorg pegi la membeli belah skit utk souvenir.....terjumpe lak abang pelukis ni...cam besh je kalau suh lukis muke kitorg ala2 karikaturkan..price die pon not bad..rm15 per muke utk black n white..kalau colour lak rm29..so kitorg wat black n white sudah...















The Making of our karikatur faces...ngeh ngehh



tara...dah siap dah..tp cam lain gile kan rupe..
lawo sgt lak aku..kahhhh













































wat fish spa.....sgt melegakan..




























sblm balik posing dulu k.....
kenangan kami di Bukit Merah Laketown..
really enjoy it!!!




kami punye..tracksuit merah tu aku n Airiel yg punye..
t shirt hitam tu papa punye k...

12 comments:

  1. byk gilakkkk pic hehehehe
    aku yg dekat ni pun x g lg tau BM
    byk eh binatang kat sn
    ko ni jap npk gemookkk jap npk kurus
    lantakkkkkkkkkkkkkkkk kahhhhhhhhh

    ishhh lisdawati peknen no. 2 lak ke
    hehehehehehe

    ReplyDelete
  2. kaaah musykil aku..cane leh x jupe ko nih..check in sama..mandi pool pon..aku ghaib sejap

    ReplyDelete
  3. Wahhhhh besh nye .. Harus ku terjah lg bkt meroh tu..
    bnyk tui gambo ko paehhh.. sakan korg yek..

    ** beb , akil pun sama le.. now dok nk pegang tetek jek.. entah nape..

    ReplyDelete
  4. sonoknye bercuti skali ngan jalan tgk binatang...aku ni, zoo pon dah berabad aku tak gi. Musti sedara mara aku kat sana windu ngan aku! :P

    ReplyDelete
  5. weh sakan nye ko nih..byk gilos gamba!! fenin jap nengok..hihi.. eh yg tu bkn gunung simen arr..batu kapur tu..ape daa..hihi.. faizah, mak aku ckp kan kalo peknen xblh tgk benda2 yg mcm orang utan ke monyet ke tau.. sbb takut terkenan.. tapi tu mak aku ckp laaa.... =)

    ReplyDelete
  6. el - tuh la jap gemok jap kurus adalah kerane faktor baju yer..bkn salah ibu mengandung okeh..kahhhh

    k wil - aku pon mushkil jgk..camane ko kate kalau ko b/fast dgn lisdawati leh x nampak aku pdhal aku pon b/fast berhampiran dgn lisdawati xkan aku telepas pandang ko kot kerane aku merenung lisdawati..ekekekkee

    k zura - aku pon x tau knape airiel dan akil camtu yer..die suke kot bau tetek kite..kahhh

    k ai - haah sure diorg rindu bangat..harus koo pegi melawat diorg tu..kahhhh

    fiza - tula bkn ko je pening..aku pon pening gak mengupload gambo2 tu dgn jayanye..ekekekee...owh yer..ntah la aku pon dah blur dah akibat mengupload pic yg banyak sgt ni sampai silap batu simen lak...haah mmg mak aku kat sane pon bising die ckp x yah dtg pulau tu pon xper..tp abaikan je la..ekekee..smg simpang la kan hendaknye..ngee..

    shakey - meriah erk??ehehe

    ReplyDelete
  7. aku sgt suke gambo2 di atas !!!!!marveles!!korang betul2 pegi becuti ni kan..sonok nye la paehhh..dpt jalan2 naik bot..tgk org utan..org utan tgk ko...bagus2..
    esok2 airiel pun leh jadi mcm bapak dia..suke kat binatang

    ReplyDelete
  8. sya - mekasih utk komen ko yg terhebat tu..ekekee..aku pasan utk keberape kalinye x tau dah..kahhhh...airiel die suke tgk je binatang tp die penakut..tgk dari jauh leh la..ekekekee

    ReplyDelete
  9. sempat lagi amik kesempataan bercoti yer... sm la kite... hehehe...

    ReplyDelete
  10. uiksss byk gile gambo juling aku tengok!!!!!
    weh buat la part by part sonok sikit nak tengok..kau pon...
    hehehe...bejalan sakan ko..mcm best plak aku tgk apartment tu...

    eh nape si amy tak bag amik gambo kat terowong tu???sebab hantu volkswagen tu eh..hehe

    si airiel tu terikut2 bapak dierla... dok gentel2 puting mak dier malam2...kahhhhhhhh

    ReplyDelete
  11. suel - zaman mabuk aku dah berlalu jadik jalan n raye sakan la..kahhhh

    eda - tujuan aku update skali mmg utk menjulingkan mate ko..kahhhh...besh erk? ape lagik..nnt balik malaysia try test laa..

    bkn hantu volkswagen..hantu terowongan casablanca..uhuuukkkk

    kahhhh..kalau bapak die yg gentel puting aku setiap malam mau aku kasi penendang..muahahahaaa

    ReplyDelete