Sunday, October 18, 2009

2nd Open House

Pada Hari Raya ke 21 skali lagi aku telah membuat makan2..dijemput hadir smue yg x dapat hadir pada minggu sebelumnye..sebenarnye memule mil yg request nk dtg..tp alang2 tu dah masak2 jemputla smue rakan aku n hubby yg lom dtg lagi..Alhamdulilah..x henti2 org datang dr pkl 2pm+ tu...time kasih kepade smue yg hadir yer..yg x dapat hadir tu xpela next year raye lak erk..ngee..

Menu pada mgu tu ialah kari ayam, roti jala nasi impit dan rendang kerang..tp leh lak org yg aku order roti jala tu wat kelakar...cousin aku yg tlg orderkan..die orderkan 2.5kilo..sbb die pon nak jgk sbb umah die ade wat mkn2..skali tu bile sabtu tu die hanto ade ke die kasi setengah kilo jerk..mane la cukup...die leh kate silap dengar..ntah la kurang pendengaran kot...huhuh..tp xpela dah xdek rezekikan..pastu mlm sblm tu lak hubby ku memancing..dapat la ikan jenahak dlm 3 4 ekor yg saiz die lebih dr 2kg...so pagi2 tu gi pasar n hanta ikan tu utk dimasak di kedai...pastu order skali dgn org tu kuih cara..dan mil aku lak dtg bawak lauk kegemaran anak kesayangan iaitu Daging Masak Sawi...



Daging Masak Sawi hasil tangan ibu mertuaku..ngeeee




Kuih Cara..sgt sedapp...ditempah di kedai



Ikan masak sweet sour.....juga sedap...bau die je dah menyelerakan..
juga ditempah di kedai yg same..


Rendang Kerang hasil tangan ibuku...


Juadah yg ade...sayur brokoli x sempat snap sbb sekejap je dah habis...eekekee
kuah kari jgk x sempat di snap krn sdg ditambah..ngeee



1st tetamu...rakan2 skolah ku...
Zurah, Huda n Aqil, Wahida n Izzah,Yam n Yusof n me....ngeee
Lepas je kawan2 aku ni balik mil dan yg lain2 pon sampai....lepas tu lak sampaila jgk kawan2 hubby ku...ade 2 org kawan hubby menaiki motor beso singapore ni..Airiel sgt jakun okehh...
asik nak bertenggek atas motor tu..tgklaa aksi2 kami yg agak jakun ni yer..kahhhhhhh



Airiel posing dgn 2 moto beso...






Airiel berangan with Mak Usu



Sweet lak mase nih kan??


Cik Man n anak2..nak jgk try..ekekee





Airiel yg x mo turun dr moto tu..
sila abaikan gambo indon di belakang tu..
diorg tgh wat renovation dapor..huhuhhh



Kami yg sedang bersiap sedia utk merempit...
nak jgkk..kahhhhh


fuiyoo...jantung aku n airiel sgt bedegup kencang ketike ini...




Aku n Zura..wife kpd rakan hubbyku..kete diorg pon same..huhuhh
die pon peknen jgk anak 1st..comeykan pewot die pdhal die lebih 2 mgu dr aku..
tp pewot aku melebih beso lak dr die..ekekeee




Bersiap sedia utk pulang...


aku bersama sil kak ana..juga sdg peknen anak ke 5..
tp die dah nak due bln 11 ni...baby jdm la ni yg nak kuar..ekekekee

5 comments:

  1. ish ish..besar sungguh motor itu
    sweet jer airiel ngan mak usu dia merempit..ngat kan ko.

    hahaha

    ReplyDelete
  2. tinie - mmg beso moto itu tinie..bunyiknye pon sgt menggetarkan dada..ekeke..tuh la pic tu sweet lak kan? ko ingat aku ker? harus la aku sopan skit depan mil..ko neh...ekekee

    ReplyDelete
  3. paijah, bila lah aku nak terjah umah ko ni kan? aku jugak yg xsempat nak dtg maka berjiran je pon...hakhak!!

    ReplyDelete
  4. ater semua dari kodai jooo maner satu air tangan sendiri nihhh..

    huhuuu besttnyerr dapat rempitt...

    ReplyDelete
  5. tinie - eh mane la korang dapat name cute aku tu..kahhh..sure si huda ajar kan..ngee...tuh la bile ko nak terjah umah aku neh...ehehe..kate jiran pon kan..kalau nak datang datang jerk..umah aku sentiase terbuke utk mu..ngeee

    shiela - 2 menu je dr kedai..ehehee..pastu yg lain smue hasil tangan mak aku n 1 menu mil aku..kahh..anggap je la aku yg masak..muahahaha...

    ReplyDelete