Wednesday, September 16, 2009

sehari suntuk yg sangat meletihkan...

Keesokannye hari Sabtu lak kami pergi berbuke pose di luar lagik..kali ni skali lagi kawan kami Ira n Baim join skali...tp kali ni sdn bhd okeh xdek sape belanje..eheheee..yg senang diajak diorg ni jela..yg lain memule confirm pastu last minute hampehh..penat aku je layan..ngee....



Memule tu kitorg plan nak berbuke di Marriot tp bile aku call die kate fully book..sbb thn ni diorg wat promotion rm62.10nett..make sbb itulah agaknye penuh umat manusia..die kate still available lagi tp die buat di Star Hill Conference Room...setelah dihitung kire..kami pon membuat keputusan utk tidak pegi ke sane..kenape? sbb guest die 500pax..leh x korg bayangkan betape sesaknye? camne nak gi ambik makanan? dr panas hati kemudian baik kite carik alternatif lain k...

selepas berkire2 kitorg pon bookla Hotel Equatorial..walaupon agak mahal skitt tp just 200pax..xdek la mcm ulat kan mase nak ambik makanan nanti..ehehehe...ade gak aku sms Syafa bertanyekan Abang Zulhairy leh kasi diskaun ker?? ngeh ngeh...tp rupenye abang zul dekat bahagian atas..nak diskaun kek leh la sya kate..ekekkee...


ok jgk la kat sini..walaupon agak ramai tp nampak x la berape pack sgt...n nk ambik makanan pon okla xdek la sampai x leh ambik or nak tunggu lame..



cite pasal food die lak..kebanyakannye mmg marveles tp ade gak yg x sedap cam popia basah..rase die len macam..ehhee..tp yg lain mmg sedap..lagik2 puding roti with vanilla sauce..fuiyo....telan air lior aku skrg..ekekeke...bubur lambuk die pon airiel amat suke..murtabak juge sedap..lauk pauk die jgn ckp la..banyak sgt pilihan..ade nasi putih, nasi dagang, nasi ayam dan juge nasi beriani gam..smue sgt marveles..dan yg penting ade tempoyak..feberet aku dikale ini...ngeee....tgk je la pic erk..aku dah asik telan air lior je ni..ekekkeee


mcm jenis dan warna air ade..
Air Oren, Sirap Selasih n Bandung Soda


Sate, nasi impit dan kuah kacang


yummyy..inilah die puding roti dan sos vanilla...
mkn skit je yer..nnt kene kencing manis..ekekeke
sebenanye dah banyak aku telan tinggal yg ni je..ngeee


Bubur Lambuk kesukaan Airiel..sedappp


Our Foods


Deserts


Seafood..bkn aku punye k..



Murtabak dan kari ayam n kentang..
telan air liur jap..ngee..makruh pose aku..kahhh

My 1st round..hebat x? ngeee


2nd Round..Nasi Beriani Gam Daging n Ayam..
sungguh enak dimakan begitu saja..ngeee

Our Reservation..memule sampai...


tgk..baru sampai Airiel dah capai sane sini..huhuhh


baby five..ngee...

Airiel yg perasan nak mkn pakai chopstick


Ibu n Airiel



Airiel with Auntie Ira n Ibu yg gomoks..pewotku dah selambak kan??huhuhh


En. Baim n En. Azmi


time to eat..ngeee

Airiel menunjukkan kreativitinye..
die dah buat camtu pastu die blow..
konon2nyee lilin kek sebeday la tu..hadei anakku..ehehe

dah mule x reti dok diam

muke bosan ajak balik...huhuh

Sesungguhnye pada mase ni aku amat penat tak terkate sbb jalan x henti2..memule kuar umah dlm pkl 2 pastu pegi Metrojaya, Sg Wang utk menabur wang..kahhh..pastu dah abis soping dlm pkl 6 lebih terus kluar ke Equatorial..takot nnt jam lakkan..lepas buke pegi pulak ke Jalan TAR...jalan amat sesak tp semangat yg ade tetap diteruskan...tujuan utama ialah utk carik songkok airiel n papa tp ade jgk yg lain dirembati..ngeee....di bawah adelah kesinambungan menyoping..ngeeee...


tp mase kat metrojaya tu aku sgt teruja..banyak nye baju lawo2 yg aku bekenan.. n banyak jgk diskaunnyee...yg paling x leh blah ialah baju baby..geram je aku..ade gak aku grab 1 utk new baby..tp sbb x tau lagi jantina so aku beli yg kaler coklat la ade tulis "a star is born"..mmg x sabar..ekekee...1 je la ye utk baby sbb die pon kecik lg..kalau la dah tau jantina mmg sah sah aku akan rembat all the pinky whinky..ngeee....pastu ade gak beli botol airiel sbb dah lame botol2 airiel tu x berganti..botol air pon dah burok...puting pon dah ade kebocoran..jadik sempena raye harus diganti baru yer..ngadesss jerkk..ekekekek....


utk ibu lak ade la beberape pasang hasil rembatan di Googles n East India...then ade nampak 1 maternity dept utk brand love signature x silap aku name die..tgk la rege..tekejutnye aku..sgt2 murah..tp menurut kate org kat situ dept tu nak tutup so die nak habiskan stock...tp banyak yg saiz kecik...smue x muat..ade 2 je yg muat..suar half quarter mmg aku dah lame carik..seb baik ade saiz..n 1 kemeje hijau cute..ngeeee..utk papa xdek erk sbb dah soping ari tu...tp di jalan tar ade jgk yg die rembat..huhuuhh


mase di Jalan Tar...aku rase nak mengucap je..org punyela ramai berasak2 sampai aku rase nak pengsan je kat situ..dgn kitorg yg menolak stroller airiel..pastu ade lak mulut puake ckp sape suh bwk budak kecik dtg sini..eh ikut sukeati aku la anak aku..hampeh btol org tu...tp ade jgk hasilnye..songkok airiel n papa dan juga kasut crocs basahan airiel..rm20 je okeh.sgt murah...n papa airiel ade beli 3 pasang baju..hadei sempat lak lagi dlm ramai2 tu..huhuhhh
pastu dah habis sesi di jalan tar leh lak kitorg ke bunge raye di wangsamaju sane nun..huhuh tp ramainye la so patah balik ke tmn melawati utk bersahur....mase tu nak mkn pon dah x larat..nk tutup mate jerk..dah huhuhh...balik umah x berdaye terus basuh n tuka ape yg patot n landing atas katil..penatnye sehingge ke hari esok x habis lg..ngeeeee


Hasil rembatan di Googles (Purple)
dan East India (putih tu hubby ku yg pilihkan..ngee)

Love Signature Maternity...2 ni je la yg aku muat..
yg lain smue dah habis saiz..

baju tido airiel n 1 baju bb..x sabo sungguh...ngeee


for Airiel Fareezqy

Hasil rembatan di Jalan TAR

7 comments:

  1. mkn tmpt mewah
    sopin sakan perghhhh ko faiz
    mmg aku kagum betul
    mcm2 ko rembat eh baik papa ibu anak...
    ish2...jelesnyer tgk korg
    huhuhu

    rembat selagi mmpo..rembattt kahhhh

    i loikeeee baju green tu...

    ReplyDelete
  2. el - rezeki raye tu namenye ell..ngeh ngeh....

    ReplyDelete
  3. adeh paez..xabis nyoping lg korang anak brnk yer,..uhuhu..

    ReplyDelete
  4. kak wil - tuhla name pon pegi sg wang utk menabur wang...eekkkekee

    fiza - tuhla fiza..x leh kuar umah dah..kalau kuar ade je yg nak dicapai..huhuhuh..rabak poket..kahhh

    ReplyDelete
  5. sonoknyer shoping sakan!!!!!!!! i like...
    huh..sedap yer mkn kat eq???nape x ajak aku..
    kahhh..lawo2 baju preggy ko paeh..leh pinjam..nak amek aura ko gak..whakkakaka

    ReplyDelete
  6. sya - acare membuang duit mmg amat menyeronokkan zahir dan batin..ekekee...sedap sya mkn kat eq..lelagik bread puding with vanilla sos..siap ade member aku call aku lg kate nak pegi dgn excitednyee..kahhh..leh leh..sile la ambik aura aku yer...fuh fuh..aku tiup skit..kahhhh

    ReplyDelete