Thursday, June 18, 2009

Trip to Kuala Gandah, Lanchang, Pahang - Deer Land

Alkisah ni sebenarnye dah lame aku pegi ..mase memule cuti skolah baru nak bermule..abang aku punye program la ni..memule program en. somi ialah pegi memancing tp setelah didesak oleh aku utk mengikuti trip ni die pon bersetuju...so pagi2 lagi dah bangun n pack barang...punyela excited..ehehe..

Tempat ni terkenal dgn bear yg jinak yg leh dipelok2 mcm teddy bear..tu yg mcm excited jgk nak pegi tu...ehehe

Tempat ni jugak sebenanye abang aku dah pegi dulu tapi die nak pegi sekali lagi sbb teringin nak mandi dgn gajah..yg mandi bersame gajah tu tunggu next entry k..

Aku ingatkan memule tempat ni jauh sangat rupenye x lah jauh mane pon..ok la...dan jarak dari deerland ke tempat gajah tu pon x bape jauh..memule sampai kitorg pegi beramah mesra dulu kat deerland..tgk pic k..


Bangun seawal 6am utk pack barang..
pegi keje pon x bangun seawal ni tau..kahhhh


otw ke umah abang aku di Puchong dulu...
utk mendapatkan breakfast n nak gerak skali..


Airiel yg melarikan brickgame


Lompat!!!



dok atas skit biar org x dapat rampas game yg ade..
hadei anak aku..


dah buat hp pulak...


owh ckp dgn aweks rupenye..ekekee


main dgn sepupu2 dulu sementara nak bertolak





dah nak sampai...beshnye cuace camni..


Welcome to deerland!!!


while waiting our tickets!!


comey giler binatang ni...
Macam biase yg beramah mesra dgn binatang adalah en somiku la..aku dgn airiel agak takot sbb kalau pegang makanan ni sure die kejar...siap gigit n tarik baju hokeh....aku x suke..ekeke...makanan tu pree tau pekerja die yg sediakan leh ambik brape banyak kali pon x per...








Aksi kene kejar..










Airiel yg kene pakse..ekeke..



ape kes nih??

tgkla airiel tu ..sampai camtu skali..huhuh
Lepas pegi beramah mesra dgn rusa pegila plak beramah mesra dgn binatang yg lain..next animal is snake..eeee...geli aku nak pegang..tp bebudak ni apela perasaan die pegang ular tu erk?
Woman of snake...







ini pon comeykan??

semekomm!!!

sampai jatuh baby arnab tu dikerjakan budak2 ni..

apolah yg ko jenguk tu airiel

xdek pape..ngee...



Next animal plak bear..inilah yg ditunggu2..tp ingatkan bear yg beso tu sedap skit nak pelok..rupenye bear matahari..bear ni ialah spesis bear yg terkecik di muka bumi..aku penah jumpe bear ni mase die buat show kat safari a famosa..die mmg suke minum air tin..mase kat melaka die suke minum diet coke tp kat sini diorg kasi air soya tin..ehehe


alalala..comeykan??

main bola..



dilindungi oleh pagar letrik..

comey nye la..ehehe











Itula antara aksi2 beramah mesra bersama sun bear...sgt cute tp kejap je dapaat pegang2 die sbb x lame pastu die menganga menampakkan gigi die nak geget orang..terus pekerja die suh smue org kluar..ehehe..mungkin die dah rimas kot sbb terlampau ramai org..

My Brother with his daughter Sofea..
mcm indon kan abang aku? kahhh
mmg die kerja di Indonesia pon..elok sangatla tu..kahhh


dah kuar..nak posing tetibe ade budak lalu n Airiel
pegi capai die nye topi lak..kahhh

piece from us!! Airiel yg dah kepenatan...



tgh minum pon leh kasi piece lagik..kahh anak aku...

15 comments:

  1. sonok gile aku tgk korang gi deer land ni...
    tapi mcm jauh eh...sanggup ko nak gi tgk rusa jauh2 gitu..huhu..aireil punye la happy haa...
    jinak gile rusa2 tu ngan laki ko paeh!!!laki ko dah jampi2 eh???siap kena kejar lagi..kahhhh
    aku sgt teruja tgk beruang tu!!!!tapi takut nak usap..geliiiiiiiii

    ReplyDelete
  2. ee...x garang ker beruang tu paiz. ngeri aku weii.

    ReplyDelete
  3. bleh tahan gak ek tempat nie....
    nmpk menarik n mcm best je main bear tu

    ReplyDelete
  4. sya - mane de jauh la sya..dekat je kalau dr umah ko tu...cam ala2 ke genting highland je jauhnye..ehehe try test la..rusa2 tu mmg jinak sya bkn saje kat laki aku kat smue org pon yg kasi die makan..ehehe..yg beruang tu yg aku excited sgt nak pegi..kasar ko tau bulu beruang tu ingat lembut..ade org tu siap pelok lagi nak tangkap gambo..aku x berani..ngeri tgk gigi die..ekekeke

    kak su - beruang tu jinak tp ikut mood jgk..time die bengang die nganga mulut beso2 nak geget..eehhee..mmg ngeriii..mase die nganga tu aku dah lari dulu dgn airiel..kahhh

    ReplyDelete
  5. reen - mmg menarik reen pastu x pack sgt tempat die coz x ramai lg org yg tau kot..tp ade jugak visitor foreigner..mmg besh main dgn bear tu tp kene hati2 skit la coz bear tu ikut mood..ehehe

    ReplyDelete
  6. pencinta haiwan betul eh korang ni...kahhhhhh..bagusla...semangat perikebinatangan...kah lagi...bear tu cam best je klau dpt peluk kan..hehe

    ReplyDelete
  7. wah sonoknyer leh pegang2.....tp kalo aku pegi rsnya takut gak nk pegang2...wakaka

    ReplyDelete
  8. wahh besnye tpt nie...tp tkot gak la nengok beruang tu huhuhu... kalo aku, walopon dia jinak, tkot la nak dekat hehehe...

    ReplyDelete
  9. jauh ke dalam ke tempat ni? ermmm from kl berapa lama nak sampai?

    ReplyDelete
  10. eda - pencinta haiwan la sgt..kahh..laki aku tu yg suke sgt dgn binatang tp kadg2 pendera haiwan jgk die tu..ekeke..mmg best eda kalau dapat pelok..tp aku takot..nak pegang bulu die usap pon aku gegel2 skit..kahhhh

    kak irma - kalau ko pegi x pegang rugi la weh..ehehe

    suel - ni lagi sorg..kalau takot nak pegang x berbaloi la suel ko dtg situ..ekeke..jgn risau ade org yg jage bear tu kalau die bad mood..ehehe

    yaya - jauh ke dlm jugak tp x la jauh sgt pon..saye dr banting pon x sampai 3 jam dah sampai...tu siap benti2 2 3 kali tau..

    ReplyDelete
  11. Meh Opet ajarkan buat peace! :P

    wei...bestnye tempat ni! kalau aku gi ni mau tercicir anak2 aku. Aku yg over xcited!!!

    ReplyDelete
  12. amboi jalan2 lg..adoii
    sian kat aku ni x pi holiday mn2 lg..huwaaa
    awat x bw bali deer 1 bear 1 kahhhhh jd maid kahhh

    ReplyDelete
  13. makoi...bestnye...tp yg x best jumpa ular. aku amat fobia. huhuhu
    aku tingin nak p tempat camni tp apa nak buat lom ada rezeki nak ke sana.. byk no pantang larang

    ReplyDelete
  14. wahh.. harus ku gebang kat hubby ku tempat nie... sonok nyer dapat beramah mesra ngan menatang2 tuh.. bapak kiut bear tu paeh.. eiii geram... nak bgtau jugak...

    ReplyDelete
  15. kak ai - airiel ni dah puas aku ajo wat peace yg betol camtu jgk yg dibuatnye..tp mehla opet ajar manela tau menjadik lak..kahhh
    mmg besh kak ai..xdenye tercicir x ramai org sgt la kak ai..x pack pon mayb sbb x ramai lagi org yg tau tempat ni kot..

    el - kan ke penang banyak tempat melancongkan..pegila..aku tah bile nak sampai sane..ekeke..nantila ade rezeki leh datang sane n jumpe ko kat sane k...kang aku bawak balik deer n bear jadik maid bkn diorg yg jadik maid aku yg jadik maid diorg..muahahhahaa

    kak ila - ular tu aku pon geli..laki ku yg sukekan binatang pon x tgk langsung ular tu..mmg die geli..ekekeke..ala pegi jerk x yah pantang2 larang ni..ekekeke...

    kak ayu - bagitau kak ayu jgn x bagitau..ehehee..mmg kiut itu bear..geram aku rase nak peluk2 jerk..tp aku takot jgk..ngeee

    ReplyDelete