Tuesday, June 9, 2009

Indon ohh indon!!!

Inila indon durjana tuh!! smg ko akan dihantar balik ke negara ko..
tak sedo diri punye indon!!

ihhh...hanye Tuhan saje yg tahu betape geramnye aku dgn org Indon ni..mmg membara!! ntahla..kalau nak keje buatla care nak keje..x payahla nak lari2..nak buat apape terus terangla...begini kisahnye..ingat x dulu entry aku dalam pencarian maid..akhirnye aku dapat sorang...tp kene bayar rm500 dan gaji die mase tu aku deal dgn kawan die aku kasi rm600...tapi selepas aku ambik die aku bincang balik dgn die aku bagi die rm500 dulu tp die mcm x puas ati pastu terus husband aku ckp okla mcm ni saye kasi rm550 dulu..dan die kate ok la tapi x taula dlm hati camner..mase aku ambik tu dah tengah bulan so akhir bulan aku kasikla die rm250 + rm30 top up (die yg suruh beli)...so selepas tu keje mcm biase lagik...dah sebulan die keje...4/6 yg lepas die nak mintak cuti tapi nak cuti dari hari khamis sampai hari ahad...aje gile ke ape? sbb sblm ni deal cuti hanye sebulan sekali...tp xperla sbb die kate die nak uruskan gaji die dgn majikan lame die yg blom bayar gaji die selama 6 bulan..tp sampai ke hari ni x balik2 dan pulak tu die sms aku ckp dah x mau keje sbb ape aku gantung gaji die yg sebanyak rm50 tu...ade ke patot..siapp ckp kat member die yg introduce die tu die keje selame sebulan setengah dgn aku hanya dapat rm750...memang c***i punye indon...dan orang yg bername Razak mengaku sbg imigresen tu adalah seorg penipu!!!!!! aku rase die supply indon kat org..x sampai sebulan gundik gundik die pon lariii....hadeii..mcm2 duniaaa....aku harap adela balasan utk org2 mcm ni...aku x tau nak ckp ape..sbb perasaan aku mase ni x dapat digambarkan...tp aku bukannye bodoh sangat..aku sms die suh pulangkan balik duit kalau x memang aku akan kumpulkan smue yg kene tipu dan lapor pada pihak polis..taula aku camane nak memutar belitkan cerita kepade polis asalkan xdek lagi org lain yg tertipu lagi mcm ni...aku mintak maaf banyak2 kepade ayien jugak kerane telah mengintroducekan jembalang2 ni kepade die..huhuhuh...


so sesape yg ade kenal indon2 yg mmg btol2 nak keje kat malaysia ni inform la aku k...kalau die jujur dan rajin kerja tentu ade balasan utk die btol x..x payah la menipu2 ni...

12 comments:

  1. lor ko kene lg ke paeh ..
    susah kalu gune agan2 ulat ni ..kene gak ko berabis duit kalau nk yg sah

    ReplyDelete
  2. adoii paeh,mcm2 dugaan kan..sabo lah..mmg susah nak dpt maid yg btol2 baik nie..aku pon dah dngr mcm2 cite psl maid nie..doa+usaha lg k!

    ReplyDelete
  3. bukan rezeki ko kali ni paeh..semoga dia dpt balasan nanti..harap2!!!!ko report je polis..abis cite..suruh polis cari dia..
    kes ko ni kan..aku mcm ade tgk dlm tv..cite org gaji tu..mmg dia nyer style..keje sebulan dpt gaji blah!!!pastu gi cari tempat lain..mmg agent yg kenalkan ni la KEPALA NYER..dia yg suruh indon2 ni wat gitu tau...sbb dia nak untung

    ReplyDelete
  4. adei la..
    ko report jer kat polis wei..
    org indon tu jaga ank ko ok tak??

    ReplyDelete
  5. adehhh..susah pakai indon ni..klau dapat yg baik tu mmg syukur gile..kebanyakan mmg carik pasal je...sabo la eh paeh.muge indon tu kena tangkap balik kampung merana balik..hehe

    ReplyDelete
  6. Nanti klu esok tak dapat lagi duit, kita pi report ngan kawan akak sekali yekkkk.... kita ajak kak isha jadi saksi.... bodoh diaorg nie...

    ReplyDelete
  7. Ayo... terdiam jap baca entry awk nih. ape2 pun i doakan semuanya kan beransur ok...

    ReplyDelete
  8. paeh...aku yg baca ni mmg dah lama geram dgn minah s#*l tu...tadi aku dah call dia maki2 dia..aku suwuh dia pulangkan duit dia boleh putar belitkan citer....siap bersumpah demi allah laaa..mmg nk kena ...aku dah report kat bilik gerakan imigresen tadi...dia org kata diaorg dah bukak fail..mmg tgh jalankan siasatan...tunggu masa jek..tapi biasala...kerajaan nyer imigresen...takes time punya lama nk ambik tindakan.... lama sgt takut tetiba dah lari dahhhh huhuhuk....mmg ce*#@!a tul indon2 ni

    ReplyDelete
  9. senasib kite dpt indon gini!!!

    ReplyDelete
  10. to all - tq smue kasi pendapat..i really apreciate..biasela indon ni mcm2 perangainye..huhuhh...tp skrg dah beransur pulih skit..dah dapat yg baru tp still budak lagi..tryla dulu..smg smuenye ok..thanks to u alls again..i lap u..ngeh ngeh..

    ReplyDelete