Friday, May 22, 2009

Sick of Airiel

sebananye ni kisah lame tapi saje je ngengade nak citer..kaahh...mase ni kitorg nak kluar makan pastu aku dokong la airiel nak kluar skali tu tetibe aku tgk ade banyak gile darah x tau dtg dari mane..skali tgk jari airiel, menitis nitis darah kat situ..huhuh..aku dah gelabah sbb aku ni mmg x leh tengok darah..sure badan aku akan menggigil gigil cam nak pitam..tp aku kuatkan jgk diri aku utk hentikan darah tu...aku pon basuhla luke tu dgn air..skali tu menitis jgk lagi dgn lajunye..huuhhu..camne nak buat ni..tp yg aku lagik riso ialah airiel tak nangis langsung..aku yg beriye mcm nak nangis..die dok sebok main darah kat tangan die..hadoi airiel ni...pastu aku terus je dokong bwk naik kete zoomm ke klinik...sampai klinik aku terus turun kete dokong airiel berlari masok kat klinik tu aku ckp aku nak jumpe dr skrg jgk..x nak que..terus je masok bilik surgeri..dr pon tgk tangan airiel x jgk darah benti selepas die cuci..at last dr gam je tangan airiel tu utk hentikan darah...huhuuhh...skali lagik airiel tak nangis langsung..apesalla ko ni kuat sangat..x kan la xdek rase apape...huuhuh...aku yg riso lebih2...

tangan airiel yg dah berbalot..

dah hitam dah pon balutannye sbb x reti dok diam

n dah longgar dah pon..terus aku cabot jerkk

inila kesan gam..

bekas
balik tu aku pon jadikla pakar forensik kan..carik punca camane tangan airiel leh jadik camtu...tengok ni..ehehe
kesan darah di langsir bilik tengah


di tingkap pon ade..

memule aku ingat kerane tingkap ni la jari airiel berdarah
tp bukan yee...



habis smue kene darah

kemudian aku pegi ke bilik akak aku lak tgk ade kesan
darah atas meja die...hurm....

hurm..rupenye inila yg airiel ambik n main dari dalam
bilik kakak aku..huhuh...aku pon penah kene bende ni,
memang darah x benti aku siap getah jari aku baru darah benti..
amat bahaye ok..sorokkan barang ini dari anak anak anda..ehehe
yang ni lak cite pasal kuku airiel..aku perasan kuku die dah tekopek tinggal nak tecabut jerk..pastu kuku kaki die kan mcm kene hentak dgn batu jerk kedalamnye...aku dah mcm ragu2 jgk dgn maid aku ni..adakah die cube mendera anak aku? huhuhh..tp airiel x nangis pon n takot dgn bibik tuu..lastly aku bwk ke klinik jgk utk cabot kuku die ni...tp dr tu x mo cabot la plak die kate akan tercabot sendiri nanti..akhirnye selepas beberape hari tercabot jgk kuku tu..tp airiel x nangis langsung..kenape erk??adekah anak aku ade sejenis penyakit yg x dapat rasa sakit? pertanyaan aku kpd dr..dr hanya gelakkan aku kerane worry yg melebih n terlebih...yela aku tanye je..manela aku tau..huhuhuh...die kate xdek ape..mungkin airiel tersepit pintu or telanggar ape2 yg keras mase main...tu jerk..kuku tu akan tumbuh semula dr ckp..aku ye kan jer la..ehehe
kuku yg nak tercabot

bengkak jari tu

lagi skit je nak tecabot tp still keras lagi

ngeri aku tgk..huhuh

dah tecabot dah pon...

daging je yg ade

huhuhh...

13 comments:

  1. uishhh ngerinya aku tengok werh..leh tahan ganas gak anak ko bermain eh faez...nampak je control macho..huhuhu...fisrt time aku dengo kuku budak leh tercabot... yg luke tu..aku ketap2 gigi tengok eee aku dpt bygkan ngilu nye kena hiris dek pencukur tu..ohhhh takmo imagine!!!!!

    ReplyDelete
  2. kuatnyeee anak u. sangat tabah okehhh.

    ReplyDelete
  3. lor .. cmner dia leh dpt pisau tu paeh wehhh .. sian airiel ..
    kuku pun tercabut yek .. adehhh

    ReplyDelete
  4. ish2..betol hero la ank ko..tak nangis..aku plak yang nak nangis ..sakit tu wei..ngiluu siutt

    ReplyDelete
  5. eda - tuhla..anak aku ni aku x paham knp die x berape suke nak nangis..kalau jatuh kat batu2 tu kan langsungg die x nangis..die bangun lari balik..aku yg riso...yg kene pisau pencukur tu lagik la plak die leh main darah die..aku pon penah kene bende tu siap aku nangis lagik sbb pedih gile..tp die wat x tau jerkk...ntahla airiel ni..huhuh

    yaya - sekuat dan setabah ibunye la tu..kahhhh..

    kak zura - die merayap la tu pegi bilik akak aku pastu bende pelik2 die main tu yg kene kat tangan die..aku pon x pasan sbb die x nangis pon..skali tgk dah meleleh n menitis nitis darah..huhuh...kuku tecabot tu pon x diketahui puncanye k zura..

    tinie - tuhla tini..nak jadik hero mmg aku suke..kahh tp x kan la x sakit langsung kot..mmg aku yg nangis utk die..ekekeke..

    ReplyDelete
  6. Mak aiiiii..punye la ngeri keadaan tu, dia leh tak nangis!!! kau mmg takde perasaan ye airiel???? :P

    ReplyDelete
  7. bahaya boh pisau cukur tu merata tempat paeh.. budak cm airiel ni suke menggeledah.. x kira la jumpe ape barang pon dibuatnye main.. sama cm dak farah jugak... so kalo mende tajam2, ubat2 tu baik ler letak tempat yang berkunci atau tmpat yg dia xle nak capai... baguss airiel... x nangis pon dia... tu la nama nyer anak bujang kan...

    tang cabut kuku tu aku ade ngeri sikit la... ngilu pon yer jugak..... eiiiii.. tattttooottt....

    ReplyDelete
  8. ish2 bahaya betol la...lenkali kunci la bilik segala...skrg anak dh makin besar byk akai...

    suspek la ko faiz..kuku airiel pun ko bw g jpa dr...fuhyooooo

    danish dulu penah jd kat jari kaki..sbb dia main iron..sekali jatuh atas kaki..pecah kuku n berdarah...sekali terkopek lak kuku tu..jenuh gak lah tgu kuku tu jatuh...x dpt bygkanlah betapa sakitnye dia menanggung tu..pas jatuh kuku tu npk isi daging tertimbul...ms tu mmg x rs sakit dah..hehehehe

    ReplyDelete
  9. kak ai - tula kak ai..aku mmg ngeri bab bab darah ni..mungkin die kecik lagi kot xdek perasaan tgk darah..ehehe

    kak ayu - airiel ni mmg amat suke menggeledah ntah macamane la die leh jumpe pisau tu mungkin terlepas pandang kot..huhuh..sian airiel ku..

    el - slalunye bilik mmg ditutup tp tu la kan bende dah nak jadik..nasib x apape anak bujang ku tu..huhuh...yg tang kuku tu aku nak cabot tu yg aku pegi bwk jumpe dr..nak harap aku yg cabot...ihh..mau pengsan aku...kahhh...danish pon penah kene?? mak aih..sure iron tu jenis yg berat gile tukan..hadoi sakitnye..sian danish...ih ngeri aku kalau cite bab nampak isi daging ni..huhuh..

    ReplyDelete
  10. weh..amenda yg airiel main tu..aku masih x leh imagine amendanyer??pisau ker

    ReplyDelete
  11. sya - ihh ko ni kan aku dah tunjuk imej tu..pisau pencukur punye kepale tu...

    ReplyDelete